آباژور

استاندارد های استفاده آباژور در دکوراسیون

آباژور ها، نور های زیبا را به منزل ما هدیه می دهند. نور هایی که با تیره یا روشن بودن آباژور میتوان در منزل به کار برد؛ با اینکه گاهی تاثیر زیادی بر روشن بودن فضا ندارند اما گاهی نور هایی کم با زاویه مشخص بر اساس فضای مورد نطر زیبایی خاصی را از طریق نور پردازی به منزل ما می آورند.

از نظر اندازه، آباژوری استاندارد است که دو سوم ارتفاع پایه اش را داشته باشد. اینگونه آباژور ما نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه به نظر می رسد.

برای زیبایی هر آنچه بیشتر دکوراسیون خود، بهتر است کلاهک آباژور با شکل میز هم خوانی داشته باشد. به این معنا که اگر میز شما مستطیل شکل است کلاهک آباژور هم مستطیل انتخاب کنید و در صورت گرد بودن میز از آباؤژور هایی با کلاهک گرد بهره ببرید. فراموش نکنید رنگ انتخابی برای خرید آباژور هم باید با رنگ میز و رو میزی هماهنگ باشد تا از یک دکوراسیون زیبا لذت ببرید.

دقت کنید که برای اشیاای فانتزی مانند آباژور استاندارد مشخصی را تعیین نمی کنند. اما آباژور هایی که قطر کلاهک آن ها یک یا چند سانتی متر از پایه شان بیشتر باشد نمای زیبا تری دارند و اتاق و جلوه خاصی به فضا می دهند.

 

آباژور

 

مکان مناسب قرار دادن آباژور

آباژور را در هر نقطه ای که می خواهید به کار ببرید، باید دقت کنید که برای رفت و آمد شما مانعی ایجاد نکند ودر واقع در مسیر رفت و آمد نباشد. توجه داشته باشید کلاهک آباژور از میز ها بزرگ تر نباشد. زیرا در این حالت علاوه بر شکل نا مناسب، فضای مورد استفاده شما را محدود می کند. فراموش نکنید آباژور وسیله ای برای پر کردن هر یک از فضای خالی در منزل شما نیست و شاید جلوه آن با استفاده در هر فضای خالی خانه از بین برود.

قرار دادن آباژور در راهروی ورودی خانه ایده مناسبی است. چون نظر بیننده را در کمترین زمان جلب می کند.

بر روی میز های کنار تخت می توان از آباژور استفاده کرد تا هم در صورت نیاز، به راحتی بتوان به مطالعه قبل از خواب پرداخت و هم اینکه در کمترین زمان با فاصله کم از محل خواب آن را خاموش یا روشن کرد.

برای بیشتر کردن نور و یا انعکاس زیبا از نور می توانید آباژور را در کنار آینه قرار دهید. حتی استفاده از آباژور های مناسب بر روی میز های نوشیدنی انعکاس نور زیبایی را در شیشه نوشیدنی ها ایجاد می کند.

اگر از انعکاس نور لوستر خود در هنگام تماشای تلویزون در آن شکایت دارید، پیشنهاد ما استفاده از یک آباژور با نور ملایم در کنار تلویزیون است. با خاموش کردن لوستر علاوه بر صرفه جویی در هزینه می توانید به وسیله نور کم آباژور به راحتی به تماشای برنامه مورد علاقه خود بپرازید.

 

آباژور

 

آباژور و کاربرد آن
 

در گذشته گاهی از آباژور به هدف روشن کردن فضا استفاده می کردند. در واقع پس از به کنار رفتن چراغ های گرد فیتیله ای و یا فانوس ها، آباژور وسیله ای برای روشن کردن قسمتی از خانه، مثل اتاق ها، به کار گرفته می شد. با پیشرفت های بعدی و گسترش برق و لوستر و در دسترس قرار گرفتن همیشگی آن، نقش روشنایی توسط آباژور کم رنگ و نقش آن در زیبایی دکوراسیون به ظور چشمگیری افزایش یافت؛ به طوری که امروزه اکثر افراد از آباژور به منظور نور پردازی زیبای آن استفاده می کنند.

علاوه بر نقش روشنایی، آباژور ها نقش مهمی در چیدمان وسایل منزل دارند و دکوراسیون زیبا را می توانند بوجو آورند. به کار بردن آباژور در فضای مناسب می تواند زیبایی دکوراسیون ما را دو برابر کند.

 

 

آباژور

 

 

کلاهک آباژور

کلاهک آباژور که اصطلاح اصلی آن “شید” است نقش مهمی در زیبایی و نور دهی دارد. شید ها یا پارچه ای هستند یا کاغذی. شید های پارچه ای گران تر از شید های کاغذی هستند. توجه کنید که شید پارچه ای فضای گرم تر و شید کاغذی فضای سرد تر به منزل می دهند. با استفاده از انتخاب رنگ و طرح مناسب شید های کاغذی و پارچه ای، می توانید در حالت خاموش بودن آباژور هم آن را با فضای خود هماهنگ کنید.

اگر علاقه مند هستید که نور آباژور فقط از بالا یا پایین بتابد، استفاده از شید های تیره و کدر را فراموش نکنید. در صورت استفاده از شید های روشن نور از همه سطوح منعکس میشود.

اگر پایه آباژور را دارید و دنبال شید مناسب می گردید پیشنهاد می شود هنگام خرید پایه را به همراه خود ببرید تا از خرید خود پشیمان نشوید. چرا که بعضی پایه ها هستند که شید های خاص خود را می طلبند و در غیر این صورت آباژور با ظاهری نه چندان زیبا برای شما باقی خواهد ماند.

 

کانال محصولات چوبی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید
اسکرول به بالا